Jaunais Scudo, kas maijā debitēs auto tirgū un būs pieejams “Autobrava” auto salonā, ir jau otrais Fiat Professional komerctransports, kas aprīkots gan ar iekšdedzes, gan elektrisko dzinēju. Pilsētai pielāgotā komerciālā automobiļa augstums sasniegs 1.9 metrus, un autovadītājiem būs iespēja izvēlēties starp vairākiem dzinēju veidiem.
“Radīt elektrisko Scudo modeli mums bija svarīgs solis Fiat zīmola virzībai uz elektrifikāciju, kas ne tikai paplašina uzņēmuma piedāvāto elektrisko automobiļu klāstu, bet arī palīdz sasniegt ilgtspējības mērķus,” norāda Fiat Professional pārstāvis Latvijā Uvis Braunfelds.
Braunfelds norāda, ka šis modelis izceļas ar iztekti ergonomisku salonu un vispusējo autovadītāja asistentu un drošības sistēmu. Turklāt aizvien vairāk klientu izvēlas ilgtspējīgu transportu.
“Scudo spēj apmierināt privāto un dažādu biznesa klientu vajadzības. Sākot ar maziem un vidēja izmēra uzņēmumiem, līdz tādiem, kas pārvalda plašu komerctransporta autoparku un pievērš uzmanību ilgstspējīgiem mobilitātes risinājumiem,” skaidro Braunfelds un piemin, ka: “Scudo komerciālos automobiļus iespējams pielāgot atbilstoši dažādām vēlmēm un uzņēmuma specifikai, kravas nodalījumā uzstādot papildu aprīkojumu – saldētavas, iekraušanas iekārtas un īpašus plauktus.”
Ražotājs uzsver, ka elektriskais Scudo ir līderis elektriskā komerctransporta segmentā, spējot nobraukt līdz pat 330 kilometriem (balstoties uz WLTP testu), tādējādi šis auto ir ideāli piemērots tiem, kas strādā pilsētās un piepilsētās. Jauno Fiat Professional modeli klienti var izvēlēties ar divām modifikācijām – 50 vai 75 kWh akumulatoru. Akumulatoru ar 75 kWh līdz 80% iespējams uzlādēt vien 45 minūtēs.
“Šis komerciālais automobilis veidots, domājot par tiem, kas automašīnu izmanto darbam un tajā pavada astoņas stundas vai ilgā, tāpēc komforts ir ļoti svarīgs faktors. Jaunā Scudo izstrādē uzmanība pievērsta tam, lai braukšana būtu tikpat komfortabla kā vieglajā automobilī, kā arī vēlmei radīt darbam piemērotu vidi, izmantojot dažādus elementus, tai skaitā ērtu salonu, augstākā līmeņa skaņas izolāciju un modernākās tehnoloģijas,” teic Fiat Professional pārstāvis.
Jaunajam Scudo būs gan elektriskais, gan dīzeļdzinējs, kas aprīkots ar mehānisko vai automātisko ātrumkārbu. Klientiem būs iespējams izvēlēties no vairākiem dīzeļdzinēju veidiem – pieejams 102 ZS vai 120 ZS 1,5 litru dzinējs ar 6 pārnesumu manuālo ātrumkārbu, 145 ZS 2,0 litru dzinējs ar 6 pārnesumu manuālo vai automātisko ātrumkārbu, kā arī 177 ZS dzinējs ar 8 pārnesumu automātisko ātrumkārbu.
Scudo būs pieejams dažādos garumos. Standarta Scudo garums ir 5 metri, Maxi versijas 5,3 metri, bet pilsētai pielāgotā S versija ir 4,6 metrus gara. Šo modeļu potenciālā kravnesība sasniegs 1,3 tonnas.
Visu modeļu kabīnes veidotas uz Moduwork sistēmas bāzes, kas ļauj pasažieru sēdekli mainīt pēc nepieciešamības, lai pārveidotu to par darba staciju vai palielinātu kravas nodalījumu līdz 4 metru garumam (Maxi versijā), bet ietilpību palielinātu no 0,5 m3 līdz 6,6 m3.
Ražotājs uzsver, ka plašais iespējamo modifikāciju klāsts padara jauno Scudo par ārkārtīgi daudzpusīgu automobili, kas pielāgojams dažādām vajadzībām, tai skaitā pasažieru pārvadāšanai, kravu transportēšanai vai ceļošanai.
“Lai arī automobilis ir kompakts, tas ir ārkārtīgi ietilpīgs, tāpēc var teikt, ka tas ir piemērots, lai transportētu gandrīz jebko un jebkur. Turklāt, pateicoties kompaktajiem eksterjera izmēriem un manevrētspējai, Scudo spēs izbraukt pat pilsētas šaurākās ielas, un tajā var sasēsties līdz pat 6 cilvēkiem,” norāda Braunfelds.
Displejā būs redzama visa svarīgākā informācija, tajā skaitā automobiļa novietošanu stāvvietā atvieglos priekšā un aizmugurē izvietotie parkošanās sensori, kā arī atpakaļskata kamera, kas nodrošinās 180° grādu skatu no augšas.
Ceļa komfortu dažādos apstākļos nodrošinās arī visu riteņu neatkarīgā amortizācija ar pielāgojamas stingrības atsperēm un adaptīvajiem amortizatoriem. Jaunais Scudo Latvijā debitēs maijā, un tā cena sāksies no 29 990 eiro.